The difference between want and need is SELFCONTROL.

Švihadlo

23. května 2008 v 8:00 | Princess Lili |  Sport a cvičení
Pamatujete na švihadlo? Dvě dřevěná či plastová držadla, obyčejné lanko a kouzelné švihadlo je na světě. Je to stará a svým způsobem naprosto primitivní cvičební pomůcka, nicméně je velice účinná, když se chceme protáhnout a i na malé ploše rozhýbat tělo.

Nezanedbatelné není ani to, že pořizovací náklady jsou ve srovnání s různými posilovacími stroji naprosto zanedbatelné a hlavně: švihadlo není poruchové :-)

Každá z nás si jistě rozpomene na to, jak skákala, když byla malá, s kamarádkami až do zemdlení školku a jak jsme tehdy byly všechny pružné, ohebné - a bezstarostné. Tak proč se ke švihadlu nevrátit, zejména když skoky přes něj jsou dobré k tomu, abychom spálili přebytečné kalorie a zlepšili krevní oběh?

Švihadlo slouží především k tomu, abychom v rytmu skákaly, ale výborně se hodí i k protažení svalů. Není nutné chodit nikam do posilovny, pokud nemáme čas či peníze, a přesto i s takto jednoduchou pomůckou prospějeme kardiovaskulárnímu systému, zpevníme svaly a zlepšíme si náladu. Zkvalitní se vaše dýchání, budete pohyblivější, zlepší se i vaše koordinace a schopnost udržet rovnováhu.

Jak dlouhé švihadlo bychom si měly koupit? Odpověď je jednoduchá: když si na něj stoupnete, tak byste měla mít držadla v podpaždí. Při výběru materiálu narazíte buď na držadla dřevěná nebo plastová. Záleží na vás, která jsou pro vás příjemnější. Lanko může být buď obyčejné nebo jutové. Když si pořídíte jutové, více se při cvičení zapotíte, bude to pro vás nejspíš větší námaha, a účinněji posílíte svaly.

Ještě než začnete trénovat skoky, jejich kombinace a sestavy, tak se před každým cvičením příjemně prohřejte a protáhněte se, abyste si neublížila. Držte se zásady, že je lepší cvičit pomalu a pravidelně, než se hned napoprvé zničit nebo dokonce riskovat natažené svaly.

Skoky se cvičí v sériích, které jsou různě náročné. Doporučuje se zařadit mezi jednotlivé série přestávku, abyste tělu zbytečně neublížila.

Mějte pevnou a pohodlnou obuv a takové oblečení, které nebude překážet (vyhněte se například širokým nohavicím, nedoporučuje se ani příliš těsná guma v pase).

Na závěr, stejně jako úvod cvičení, je dobré zařadit protahovací cvičení.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Lizz Lizz | Web | 23. května 2008 v 21:56 | Reagovat

Ahojky Lili :) švihadlo je super , taky sem skákala ale tenhle týden jsem si dala oddech tak zas co nejdřív začnu :) A to švihadlo co máš na obrázku jsme si chtěla koupit ale stojí asi šesti kilo hehe , tak až budu mít něco na blbosti ... :D .. počítá i kalorie , luxus :D

2 Nikki Nikki | Web | 24. května 2008 v 21:31 | Reagovat

Ahoj ako sa mas? Ja celkom fajn dnes bol krasny den, aj ja skacem na svihadle ale len tak obcas, ale super sa na tom spaluju kalorie to musim uznat :)))

3 Crazy FelLow Crazy FelLow | Web | 27. května 2008 v 15:43 | Reagovat

švihadlo je suprová věc:-* jen jsem ho jaksi ztratila:´(

a jak se máš???co nového???také je u vás tké vedro?a co hubnutí?

4 Tanya Tanya | Web | 5. června 2008 v 15:21 | Reagovat

pravd apravdouci..-svihadlo je super jen me nebavi :( ale je na zpevnovani upe perfektni ! a jak se mas princezno?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama